Ångerrätt, Returer & Byten

Reklamation

Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? Kontakta oss så kommer vi överens gemensamt om hur vi ska lösa det hela. Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina köpta varor. Du anmäler du ditt reklamationsärende till shop@highcoastwhisky.com Vänligen ange ditt namn och ordernummer vid kontakt med oss.

Vi betalar returfrakten vid en eventuell retur på grund av reklamation. Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. 

Vid en tvist kan du gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma sida för tvistlösning som prövar tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel. Vid en nationell tvist hänvisar vi i första hand till Allmänna reklamationsnämnden.

Kontaktinformation vid reklamationer:
shop@highcoastwhisky.com

High Coast Whisky
Sörviken 140
872 96 Bjärtrå

 

Ångerrätt & Byten

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om du betalt via Klarna, tänk då på att anmäla din retur till dem, så att de pausar din faktura. Detta kan du exempelvis göra via Klarna-appen.

När du lämnar tillbaka varan ska den förstås enbart vara prövad och ska returneras till oss helt i originalskick med alla tillhörande lappar samt utan några som helst fläckar, hund/katthår eller liknande. Varan du returnerar får heller inte ha tvättats. Tänk på att ångerrätten samt bytesrätten inte gäller för underkläder.

Hur gör jag en retur eller ett byte?

Från det att du mottagit din order har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka produkten via den returfraktsedel du fick med din order. Glöm inte att fylla i det returformulär du fick i ditt paket så noggrant som möjligt, för en smidigare hantering. Om du skulle sakna returformuläret eller returfraktsedeln, vänligen meddela detta till oss.

Vem står för returfrakten?

Det är du som kund som står för returfrakten 39kr vid öppet köp, och du måste vid förfrågan kunna bevisa att du skickat produkten, så be alltid om ett kvitto från ditt utlämningsställe. 

Har ni mottagit min retur?

Så snart vi behandlat din retur får du en bekräftelse via Klarna att returen är återbetald. Det kan ta upp till 14 dagar från det att du lämnat in din retur innan den slutligen behandlas av oss.

När får jag mina pengar tillbaka?

Vi återbetalar pengarna till dig så fort som möjligt efter att vi mottagit din retur men senast 14 dagar från det att vi mottagit din retur. Återbetalning av alla varor minus kostnaden för frakten, sker på samma sätt som du gjort betalningen, Kortbetalningar återförs till det konto ditt kort är kopplat till. Vid faktura, justeras ditt fakturabelopp om du ej hunnit betala in fakturan.

Hur sker återbetalning vid byten?

Det går bra att byta till en vara som har lägre eller samma pris som den vara du returnerar, t ex om du helt enkelt vill byta storlek. Då kommer din originalfaktura (om du valt att betala via Klarna) att uppdateras av oss så snart din retur behandlats. Du får alltså ingen ny faktura för den nya varan.